B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B vitamini sağlığımızın, zihinsel ve bedensel dengemizin ayrıca vücudumuz içinde farklı süreçlerin düzenini sağlıyor. Vücudumuzda bulunan enzimlerle birleşerek, alınan besinlerin parçalanmasını ve kimyasal tepkimelere girmesini kısaca besinlerin bedene yararlı hale gelmesini sağlıyor. B vitaminin 8 farklı tipi bulunuyor. B6 vitamini hormonal sisteme fayda sağlarken, folik asit yani B9 ve B 12 vitamini alyuvar oluşumunda etkilidir. B2 vitamini, cildimizi, karaciğeri ve gözleri korurken,  diğer türevleri de birçok fayda sağlayarak, sağlığımızın için farklı işlevleri yerine getirirler.B vitamini eksikliği, bu vitaminin tıpkı C vitamini gibi, çoğunlukla depo edilememesinden kaynaklanır. Ayrıca işlenen gıdalarda ciddi anlamda B vitamini kaybı görülür. Buğdayın un haline dönüştürülmesi ya da pirinci kabuğundan ayırmak B vitaminin önemli ölçüde yıkımını sağlar. Özellikle işlenmiş tahıllarda, konservelerde ve güneş gören şişe sütlerinde de B vitamini kaybı yaşanır.

Özellikle hamile kadınların ve ya doğum kontrol hapı kullananların B vitamini takviyesine ihtiyaçları vardır. Eğer aşırı ödem sorunu yaşıyor, adet düzensizliği ve öncesinde gerginlik, cilt lezyonları ve düzensiz beslenme alışkanlıklarınız varsa, doktorunuzla görüşüp B vitamini desteği alabilirsiniz.

Günlük B vitamini ihtiyacınıza, normal ve dengeli bir beslenme programı yeterlidir. Fakat sigara, alkol, gebelik, doğum, sürekli işlenmiş gıda yenmesi, menopoz, rejim ve benzeri durumlar B vitamini alımının yetersiz kalmasına neden olur. Sağlığına ve aile bireylerinin alışkanlıklarına dikkat eden Bambum kullanıcılarına, resimde de gördükleri besinleri sıkça tüketmelerini, olabildiğince taze ve evde kendilerinin hazırladıkları yiyeceklere yönelmelerini tavsiye ediyoruz.

b vitamini hangi besinlerde bulunur B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

 

 

 

Etiketler: , ,