Bambumla Evde Cips yapıyoruz

Bambumla Evde Cips yapıyoruz

Cipsler sadece trans yağlarla hazırlandıkları için zararlı besin kategorisinde bulunmuyorlar. Kızartma işlemi sırasında içlerinde katılan akrilamid kimyasalı, bol yağ içermesi ve dolayısıyla her hangi mantıklı bir besin değeri olmadığı halde, yüksek oranda kalori içermesinden dolayı zararlı bir atıştırmalıktır. 100 gram cipsle 30 gram civarında yağ almış olursunuz. İçinde barındırdığı aşırı tuz, yine kalp damar ve böbrek sağlığını olumsuz etkiliyor. Özellikle cips yapımı için seçilen patateslerin özelliklerinden, hangi tohumdan üretildiklerinden bahsetmek bile istemiyoruz. Özellikle çocuklarınızı cips tüketme alışkanlığından vazgeçirin. Market alışverişinizi yaparken lütfen renkli ve cezbedici tonlarda ambalajlanmış yağ depolarından almayın. İllaki yağ tüketeceğim diyorsanız, yarım çay bardağı zeytinyağını dikin kafanıza, en azından bol E vitamini almış olursunuz.

Cips evde nasıl yapılır demeyin, şimdi size son derece sağlıklı bir cips tarifi vereceğiz. Patates yerine kendi açtığınız yufkalardan ya da hazır yufkalardan kullanabilirsiniz. Önce 1 adet yufkayı tezgâhınıza serin, üzerine yarım yemek kaşığı sızma zeytinyağını her yerine eşit şekilde sürün. 2. ve 3. yufkayı da üst üste aynı işlemleri yaparak yerleştirin. Yani toplamla 1.5 yemek kaşığı zeytinyağı kullanacaksınız. 5 cm çapında bir kalıp kullanarak, yufkalarınızı yuvarlak şekilde çıkarın.

Önceden ısıttığınız 220 derecelik fırına katlarını ayırarak gelişigüzel yerleştirin. Arada bir fırının kapağını açarak alt üst edin ve iyice pembeleşmesini sağlayın. Fırından çıkartıp soğumaya bırakın. 1 adet küçük Bambum kâsenin içine 4 yemek kaşığı yoğurt, yarım çay kaşığı nane, yarım çay kaşığı kekik koyun. Yarım kabak ve yarım havucu rendeleyin ve baharatlı yoğurdun içine ekleyip karıştırın. Soğuyan cipslerinizi büyük boy Bambum kâseye aktarın ve yanına yoğurtlu sebzeli karışımı da alarak, çocuklarınıza ikram edin.

Bambumla Evde Cips yapiyoruz Bambumla Evde Cips yapıyoruz

Etiketler: , ,