C Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

C Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

C vitaminini birçok canlı kendi vücudunda üretebilirken, maalesef insanoğlu dışarıdan aldıkları besinler vasıtasıyla takviye edebiliyorlar. C vitamininin eksikliği ciddi sağlık sorunlarına yol açıyor, özellikle hücrelerin yenilenmesi ve canlanması için illaki gerekiyor. Bağışıklık sisteminin güçlenmesi ve demir emilimin sağlanması için C vitaminini dışarıdan sebze ve meyvelerden alınmalıdır. Hani çoğu cilt kremi reklamlarında gördüğümüz, dokularımıza sağlamlık katan kolajen, C vitamini sayesinde diri durabiliyor.

Peki, C vitamini en çok hangi besinlerde bulunuyor? En yoğun miktarda C vitamini sitrus meyvelerinde yani, bizim narenciye diye adlandırdığımız limon, mandalina, greyfurt ve portakalda bulunuyor. Bunların dışında biber, brokoli, kivi, karnabahar, kuşburnu, lahana ve ananas da yüksek oranda C vitamini içeriyorlar. Sebze ve meyvelerin içindeki C vitaminleri oranları yine bu gıdaların iyi tarımla üretilmesi ya da organik olmalarıyla doğru orantılıdır. C vitamini güneş ışığını iyi alan, kaliteli bir toprakta daha yüksekken, doğru tarımla yapılmayan sebze ve meyvelerde dolayısıyla daha az C vitamini içeriğine sahip olacaktır.

Eğer kolayca kanayan diş eti rahatsızlıklarınız, cildinizde yer yer morarmalar, kıvrılan saçlarınız, yorgunluk, halsizlik ve hatta eklem ağrısı rahatsızlıklarınız varsa, günde ne kadar C vitamini tükettiğinizi tekrar gözden geçirmenizi öneriyoruz. Yetişkin erkek ve kadınlarda günlük 70 mg kadar C vitamini alması gerekiyor. Ayrıca hamileler, çocuklar ve sigara içenlerin C vitaminine daha çok ihtiyaçları oluyor. Değerli Bambum kullanıcılarına, narenciye mevsimi itibariyle bol C vitaminli günler diliyoruz.

c vitamini hangi besinlerde bulunur C Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Etiketler: , ,