Çinko İçeren Besinler

Çinko İçeren Besinler

Çinko içeren besinler, aslında hepimizin günlük olarak tüketmesi gereken koyu yeşil yapraklı sebzelerde, kabak çekirdeğinde, susam ve mantarda bulunuyor. Günlük almamız gereken çinko miktarı 18 mg’dır. Sağlıklı bir vücut için oldukça gerekli olan çinko, eksikliğinde tırnaklarda beyaz noktacıklar, saç dökülmeleri ve cilt üzerinde akneler ve lekelenmeler gözlemlenir. Koku ve tat alma duyularında zayıflama, konsantrasyon bozukluğu ve iştah kaybı yaşıyorsanız, çinko yönünden yeteri kadar beslenip beslenmediğinizi gözden geçirmelisiniz.  Tahılların çinko seviyesini azalttığını hatırlatarak, özellikle vejetaryen bir beslenme tarzınız varsa, mutlaka ekstra çinko içeren besinler tüketmenizi öneriyoruz.

Genellikle hamilelik döneminde vücudun çinko ihtiyacı artar, fetüs normal gelişimi için annenin vücudundaki çinkodan faydalanır. Bağışıklık sisteminin düzgün çalışmasında önemli bir rol oynayan çinko, enfeksiyonlara karşı vücut direncinin artmasını sağlar. Aynı zamanda soğuk algınlıklarına karşı da bünyeyi korumaktadır. Kanser tedavisinde T-hücrelerinin önemini araştıran araştırmacılar, kanserli hücrelerin yıkımı için gerekli olan T-hücreleri üzerinde olumlu etkisi olduğunu ve bu hücrelerin çinko tarafından beslendiğini kanıtlamışlardır.

Ekstra sentetik çinko takviyelerine başvurmadan, günlük olarak 10 -15 adet kabak çekirdeği, haftada 3-4 defa koyu yeşil yapraklı sebze ve aşırı tahıl tüketiminden uzak durarak, çinko seviyenizi dengeleyebilirsiniz. Eğer çok fazla alkol alıyor, kortizon ya da türevi ilaç kullanıyor, tek yönlü diyet ve aşırı egzersiz yapıyorsanız, mutlaka çinko değerlerinizi kontrol ettirmelisiniz.

cinko iceren besinler Çinko İçeren Besinler

Etiketler: , ,