Eş Değer Besin Listesine Göz Atın

Eş Değer Besin Listesine Göz Atın

Es Deger Besin Listesine Goz Atin Eş Değer Besin Listesine Göz AtınDiyetisyene gidenler bilir, genellikle doktorunuz sizinle baş edemeyince, tartının ibresinde sola doğru bir geçiş gözlemlenmiyorsa, “eş değer besin listesi” çıkartır. Bu liste poşet olarak kullandığınız midenize, neler yaptığınızı, neler yapmaya devam ettiğinizi, aslında pek de güzel doyabilecekken neleri hatalı olarak tükettiğinizi anlatır. Bir avuç kraker, tabiri caizse dişinizin kovuğuna sığmazken, 1 tabak dolusu kereviz yiyip yanına da 1 kâse yoğurtla pek tabi doyabilirsiniz. Aldığınız kalori 3 aşağı 5 yukarı aynıdır ama vitamin ve mineral oranlarına kıyaslama bile yapılmaz.

Resimde gördüğünüz listede en acı olan ise, bir gofretin 3 parçaya bölünmüş halinin, 1 adet koca elmaya eş olduğudur. Havuç-cips, üzüm-çörek, kavun-kek kıyaslamasını iyice inceleyin. Acaba genellikle ilkbaharda kapısı aşındırılan diyetisyenlere sonbaharda mı gitmek gerekiyor? Galiba hazır yazın bol hareket etmiş, birkaç kilo vermiş bedenimizin muhafazasını yapabilmemiz için en mantıklı aylardayız.

Günün erken kararması, havaların soğuması, mutluluk hormonu salgılayamayan bedenimizle abur cubur tüketmemiz çok olağan bir durum. Bu sebeple seretonin salgılamasını sağlayacak besinleri tüketmek gerekiyor. Sağlıklı beslenmenin ve vücudunun değerini bilen Bambum kullanıcılarına tavsiyemiz, sağlıklı, besin değeri yüksek gıdalarla beslenmeleri ve olabildiğince çok hareket etmeleridir. Bu arada hatırlatalım 1/3 gofretin enerjisini yakabilmek için yaklaşık 2-3 km yürüyüş yapmanız gerekiyor!

 

 

Etiketler: , ,