Neden Sebze Yemeliyiz?

Neden Sebze Yemeliyiz?

Doğanın bize en büyük armağanlarından birisi olan sebze, maalesef gitgide az tüketiliyor. Yapılan istatistiklere göre günlük hayat akışının hızlanması, yemeği yapanın anneler olduğunu düşünürsek, çalışan annelerin sebze pişirmeye vaktinin kalmaması gibi etkenler, sebzeden uzak yetişen bir toplum haline dönüşmemizi sağlıyor. Ayıklama, yıkama, doğrama, pişirme derdi olmayan, pratik ve lezzetli hazır gıdalara yönelen toplumumuz, sebzelerin sağladığı birçok faydadan yararlanamıyor, gelişme çağındaki birçok çocuk sebze gibi kaliteli besinlerden yoksun büyüyor.

Belki annelerden azıcık daha fedakârlık yapmalarını ve beylere de en azından salatayı hazırlamalarını dileyerek, onlara, sebzenin ne kadar önemli besin maddeleri olduğunu hatırlatırsak, hazır gıdalar yerine, anne usulü sıcak sebze yemeklerine dönüş yaşatabiliriz.

Öncelikle sebzeler vitamin, potasyum, magnezyum, lif ve folat deposu besinlerdir. Bu saydığımız içeriklerden potasyum, kan basıncının devamını sağlıyor. Magnezyum, kemikler ve kaslar için oldukça önemlidir. Lif, sindirim sistemine yardımcı ve normal kolesterol seviyesine faydalıdır. Folat kırmızı kan hücrelerini beslerken, farklı türlerdeki vitaminler, dişe, göze, deriye faydalı ayrıca, demir emilimine yardımcı içeriklerdir.

Günlük sağlıklı bir beslenme programında, özellikle ana yemeğinizden evvel, mevsim sebzeleriyle ve otlarıyla hazırlanmış salata ile başlamanızı öneriyoruz. Sebzeler her zaman kalorisi düşük besinler olduğu için, yağına ve tuzuna dikkat ederek dilediğiniz kadar yiyebiliyorsunuz. Bambum Kase’ye hazırladığınız koca bir tabak dolusu salata, midenizi doldurup, fazla yemek yememenizi sağlayacaktır. Salata malzemelerinizi Bambum Bıçaklarını kullanarak hazırlamanız ise, yukarıda saydığımız birçok değerli vitaminin kaybolmadan tüketmenizi ve sağlıklı bir yaşam sürmenize yardımcı olacaktır.

neden sebze yemeliyiz Neden Sebze Yemeliyiz?

Etiketler: , ,