Pişirme Yöntemleri, Bambum Harira

Pişirme Yöntemleri, Bambum Harira

İnsanlar ateşi bulmadan evvel, yiyeceklerini çiğ olarak tüketiyorlar, toplaması ve bulunması kolay olduğu için sebze ve meyve yiyorlardı. Ve ateş bulundu… Şimdi bizde ateşi bulan atalarımızın izinden gidiyor ve hemen her besini haşlıyor, kızartıyor ya da buğulamasını yapıyoruz.  Yanlış pişirme yöntemlerini kullanarak, besinlerde ciddi oranda vitamin kaybına, minerallerin harap olmasına hatta protein içeriği yüksek gıdaların asidik zehirlere dönüşmesine neden oluyoruz.

Peki, hatalı yapılan ne? Sağlık pişirme yöntemleri nelerdir? Çiğ olarak tüketilmeyen her besin sindirim sistemimizi daha az çalıştırır ve zaman içinde tembelleşmesini sağlar. Belirli oranlarda pişirilmiş ya da çiğ olarak tüketilen besinler ise, vitamin ve minerallerin tam olarak alınmasına, proteinli gıdaların faydalı amino asitlere dönüşmesine yardımcı olur. Proteinlerin farklı yapılara dönüşmesi, vitaminlerin ve minerallerin yok olması, birçok hastalığa sebep olan serbest radikallerin çoğalmasını tetikliyor. Vücudumuz tam bir toksin yuvası haline dönüşüyor.

Sağlıklı beslenme uzmanları ise, buharda pişirme tekniğinin en faydalı model olduğunu söylüyorlar. Özellikle sebzelerinizi Bambum Bıçakla vitaminini öldürmeden doğrayıp, Bambum Harira’da buharda pişirerek buğulamasını yapabilirsiniz. Bambum Harira besin kaybını önlerken, oldukça lezzetli, kalorisi düşük menüler hazırlamanıza yardımcı oluyor.

pisirme yontemleri bambum harira Pişirme Yöntemleri, Bambum Harira

Etiketler: , ,