Ramazanda Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazanda Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazanda uzun süre aç kalmak metabolizmayı etkiliyor. Bu nedenden, oruç tutanların mühim sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak için beslenme konusu için bazı inceliklere dikkat etmesi gerekiyor

Ramazan boyunca tutulan oruçta uzun süre aç kalınması metabolizmayı yavaşlatır ve besinlerin yağ durumuna gelmesini mümkün kılar. Oruç tutarken gövde hareketlerimiz yavaşlar ve metabolizma hızımız düşer. birden ve çok miktarda yemek yediğimiz için yemek sonrasında kan şekerimiz hızla artar, ardından yine hızla düşer.
Bu durumu genel olarak iftar sonrasında kendimizi bıkkın, yorgun hissetmemizle, üşümemizle hissederiz. bununla beraber açlık durumunun uzun süre devam etmesi baş ağrısı, kafa dönmesi, unutkanlık, dalgınlık, dikkatsizlik, uykuya eğilim, sinirlilik, hazımsızlık, şişlik, ekşime benzeri sorunlara da neden olur ve meslek verimi düşer. bilhassa iftar saati yaklaştıkça sinirlilik, ani hiddet patlamaları, konsantrasyon bozukluğu, baş ağrısı, mide bulantısı ve halsizlik gibi belirtiler artar.
Ağır iftar yemeklerinden sonra ani kalp krizleri bile görülebilir. çünkü uzun bir açlık sonrası ağır yemek kalbin yükünü artırır. Bu hal yüksek tansiyona, beyin kanaması ve nüzul geçirmeye de yol açabilir.
eğer ramazan boyunca beslenme meselesi için bazı noktalara dikkat edersek, bu rahatsızlıklara karşı önlemimizi almış olur ve sıhhatli bir ay geçirebiliriz.