Bayramda Sağlıklı Beslenin

Bayramda Sağlıklı Beslenin

Ramazanda yavaşlayan gövde metabolizmasının kilo alma tehlikesi oluşturduğunu belirten uzmanlar, bayramda tatlı, çikolata ve şekerin kontrollü tüketilmesini, hatta konuklara tatlı yerine meyve ve kuruyemiş ikram edilmesini öneriyor.

Bayram kahvaltı sofralarının ayrı bir keyif olduğunu fakat bundan böyle kahvaltıda tüketilecek ekmek çeşidinin pide olmaması gerektiğini kaydeden Uzmanlar, “Pide yerine bundan böyle tahıllı ekmek tercih edilmeli. Hem kan şekerinin dengelenmesi hem de sindirim sorunları yaşanmaması için tahıllı ekmekler, yumurta, salatalık, domates ve peynir ile kahvaltı renklendirilebilir” dedi.

Bayram ziyaretlerinin geleneksel ikramları olan şeker, çikolata ve tatlının fazladan şeker ve kalori yüklemesi yapacağını kaydeden Uzmanlar, bunun da kilo anlamına geldiğini belirterek şunları söyledi:

“Misafirlerinizin sağlığını da düşünerek şekerlemeler yerine kâselerin içini kuru meyveler ve kuruyemişlerle süsleyebilirsiniz. bundan böyle kuru meyve çeşitleri şerbetli tatlılardan daha zengin! Ananas, muz, çilek, elma bunun gibi meyveleri karıştırıp geleneklerimizi de bozmadan ikramlarda bulunabilirsiniz. Evet, ismi üstünde şeker Bayramı fakat meyve de kendine göre bir şeker içeriyor. eğer ki olmamakta diyorsanız iki kâse olsun, biri şeker birisi de meyve.”

Ev sahibinin kırılmaması için ikramların tadımlık tüketilmesini öneren Uzmanlar, diğer tavisyelerini şöyle aktardı:

“Ramazanda sıvı tüketimi 1 litreye kadar düşebiliyor. gene de vücudunuzu biraz kandırarak her yediğiniz ikramlıktan sonra 2 bardak su içebilirsiniz. Böylece hem fazla tüketmezsiniz hem de su içtiğiniz süre sıvı kaybınız düzelir ve metabolizmanız yine hızlanır. Bayram boyunca ana öğünlerinize yeşil sebzelerden ilave etmelisiniz, bilhassa bağırsak hareketlerinizi düzenlemeye ve metabolizmanızı hızlandırmaya yardımcı olur. Akşam yemeklerini oruç zamanındaki benzeri geç saatte değil, uyku saatinden 4-5 saat evvela tüketin. Bayramda kurubaklagil ve et tüketimi artmaktadır. Bakliyat faydalı olsa da yanlarında pişirilen tereyağlı pilav ve makarnalar kilo almanız açısından tehlike yaratabilir.

Salatalara ve yemeklere kullanacağınız yağ miktarını göz kararı değil ölçerek koyun. Her şeyden az tüketmekte yarar mevcut. akşam olunca yürüyüş yapmaya çalışın, yemeklerden sonra sindirime yardımcı olur hem de kilonuzu korursunuz. Asansör yerine merdiven kullanın.”