Sahura Özel Bambum Menüsü

Sahura Özel Bambum Menüsü

Temmuz ayının 20. Gününde ilk sahur yapılacak ve oruç tutmaya başlanacak. Bu sene ramazan ayının yaz sıcaklarına ve uzun günlere gelmesi sebebiyle sahurun önemi bir kez daha gündeme geliyor. Sahura kalkmadan oruç tutmamanızı ve sağlığınızı tehdit edecek beslenme şekillerinden kaçınmanızı öneriyoruz. İftarla sahur arasında geçen sürede bol sıvı tüketmek gerekiyor. Peki, sahurda ne yemeli?

Sahur yemekleri protein yönünden zengin olmalıdır. Kan şekerinizi yükseltip, çok çabuk acıkmanıza neden olacak yiyeceklerden kaçınmalısınız. Yine sahurda tuz kullanımına çok dikkat etmek gerekiyor. Yumurta ve süt eşliğinde kahvaltı yapabilir ya da proteince zengin ama tuzu iyi ayarlanmış et yemeği yiyebilirsiniz. Karbonhidrattan özellikle beyaz undan yapılmış mamullerden uzak durmaya çalışmalısınız.

İşte size sahurda yiyebileceğiniz proteince zengin ve sağlıklı bir sahur menüsü. Bambum havanda 2 adet cevizi dövün, Bambum bıçakla 1 adet domates,2 adet biber, 1 adet salatalık,1 adet haşlanmış yumurta, 4-5 yaprak kıvırcık, 2-3 adet naneyi doğrayın ve üzerine 3-4 adet tuzu alınmış zeytin ve 2 çorba kaşığı tuzsuz lor peynirini ekleyin. Üzerine limon ve çok az sızma zeytinyağını gezdirerek Bambum salata kaşığıyla harmanlayın. Daha evvel tarifini verdiğimiz ev usulü tam buğday unundan yaptığınız 2 dilim ekmekle, salatanızı tüketebilirsiniz. Tuzsuz ayran veya su içmeyi ihmal etmeyin.

Sahura Ozel Bambum Menusu Sahura Özel Bambum Menüsü

Etiketler: , ,