Uykusuzluk İçin Öneriler

Uykusuzluk İçin Öneriler

Uykunun insan sağlığı açısından önemini hepimiz çok iyi biliyoruz. Başta beyin olmak üzere tüm organlarımızın tam anlamıyla çalışması için uykuya ihtiyacı var. Doğru ve düzenli uykusu olmayanlar özellikle hafıza problemleri ve bağışıklık sistemi ile alakalı sorunlar yaşıyorlar. İnsomnia olarak da bilinen uykusuzluk, uyuyamama ya da dinlenmeden kalkma rahatsızlığınız varsa, uyku ilaçlarına başvurmadan evvel, son derece basit uygulamaları olan yöntemleri denemenizi öneriyoruz.

Öncelikle kendinizi uykuyla baş başa bırakın, gün boyu elinizden düşürmediğiniz telefonunuzu kapatın ve özellikle yatak odanızın dışında bir yere koyun. Yatak odanızın ambiyansı dikkatinizi dağıtmayan, yumuşak ve pastel tonlarda döşenmiş olsun. Rahat bir yatak, rahat bir yastık seçimi yapın. Mum ışığı ya da buna benzer soluk ışıklar, karanlık bir ortamdan daha çok uykunuzu getirecektir.

Yatağa girmeden evvel, ılık bir duş almak da sizi çok rahatlatacak ve uykunuzu getirecektir. Özellikle şarap başta olmak üzere her türlü alkollü içkiden uzak durun. Kafein, tein gibi maddeler içerek, çay kahve gibi içecekleri akşam vakti tüketmeyin. Bunun yerine, melisa, papatya ya da rezene çayı içebilirsiniz. Sağlıklı beslenme kavramı burada da karşımıza çıkıyor. Sağlığına dikkat eden Bambum kullanıcılarına, özellikle sebze ve meyveden zengin beslenmelerini, günlük egzersizlerini ihmal etmemelerini öneriyoruz.

 

uykusuzluk icin oneriler 300x69 Uykusuzluk İçin Öneriler

Etiketler: , ,